Ekspat, migrant, põgenik
Loen CNNist artiklit:
It’s telling that as a White woman from the west living in Hong Kong and working at a desk job, I’m an expat, while people with significantly less privilege who come to this city are migrants and refugees.
See meenutas mulle mingit videot, mida ma järjest enam populaarsust koguvate pisimajade kohta vaatasin. Kas pole huvitav, et kui inimene elab haagissuvilate parklas-pargis on ta n-ö valge rämps, aga kui ta haagisele majakese ehitab ja selle suvalisele maalapile, mida ta enamasti üürib, pargib, on ta äkitselt jätklik, loodusega ühenduses, võlavaba, alternatiivse vaatega elule, jne.
Markii de Sade oli kah filosoof ja kirjanik, mitte pimedal tänaval luusiv pervert (ehkki samas, ei saa välistada, et ta ka pimedatel tänavatel luusimas käis).
Ma lugesin kuskilt sellist mõtet, et väga palju asju, mis vaeste inimeste juures negatiivse alatooniga on (treilerid-väikemajad, kaltsukad jne jne) on rikaste puhul kiiduväärne (jätkan nimekirja – ise söögi kasvatamine, auto mitteomamine, teise riiki tööleminek). Eks see ole sarnane.
Kuskilt lugesin seda ka, et mis vahe on ekspatil ja immigrandil (obv peale nahavärvi 🙈) – immigrant õpib kohaliku keele ära, ekspat mitte.
Mina isiklikult ennast ekspatina ei tunne. Saaksin kohaliku keeleta hakkama küll, aga ikka õppisin. Vbl see on see idaeuroopa taak – me pole ju need päris õiged kahvanäod ikkagi 🤷♀️
PS. Shiatsuonu on puhkuse ajal siiasinnasõitmisega hõivatud, no dice.
Rikkad on ekstsentrilised, vaesed on külahullud ;) Toidu ise kasvatamine on veel eriti priviligeeritud tegevus tänapäeval, sest esiteks eeldab see, et sul on mingil hulgal maad (ärme arva siia alla inimesi, kes rõdul nelja tomatit ja ürte kasvatavad, eks) ja päris palju töö- jm olmevaba aega, sest jah, on meetodeid, mis vajavad vähe pinda (kuid enamasti suuremat investeeringut) ja ühte kastpeenrasse annab palju taimi suruda, kuid see ei anna nii suurt efekti. Räägib siin inimene, kes hakkab uuel aastal köögiviljaaeda looma :D
Aitäh, et shiatsuonult uurisid. Ma vaatasin, et esimesed vasted, mis Tallinnas otsingu peale tulid, on kõik mingites umbluukeskustes, kus magnetresonantsteraapiat ja homo– homeo– homöo– no seda terakesteravi promotakse.
Minu oma oli eelmises elus arst (-iaater, aga ikkagi teaduseusku), terakesi ei propageeri ja tšakratest ei jahu. Vaktsiine pooldab. Lõhna neid pulgakesi vahel põletab ja joogat propageerib ja räägib keha meridiaanidest ja jaapani traditsioonidest 🤷♀️
Mul kama, kõige tähtsam on, et mu seljavalu ja migreenid on läind! Valuvaba elu, can u imagine?! 😯😁
Jooga on ülihea asi, kuniks sinna uuga-buugasse väga ära ei eksita. No minu jaoks on, teistele ehk meeldib see uuga-buuga ka :) Ma pean ikka randmega opil ära käima, saan ehk jälle joogatama hakata. Oleks kasulik muuhulgas ka mu seljale, sest jooga praktiseerimise ajal mul selg ei valutanud. Aga ma nõustun, valuvaba elu on imeline, Nagu ka tati- ja köhavaba. Not there yet…
Muide, uuga-buugast rääkides. Ütlesin ühele kirjasõbrale, et astroloogia on ilgem jura ning tema kaitserepliik oli, et ei, ei saa olla, sest see on ikka nii vana asi ja seal tehakse ikka arvutusi ja värki (kui neid sünnikaarte vmt koostatakse). Ma avasin suu (või no haarasin tinteka) ja siis andsin alla. Igale oma, eks.
Mind ajavad ikka silmi pööritama need migrandid, kes end ise migrantideks ei pea ja tagatipuks teisi samas paigas elavaid muu päritoluga migrante taga kiruvad. Või olles ise kodumaalt lahkunud ja mujale parema elu peale läinud, kurdetakse migrantide üle, kes tema enda päritoluriiki kolinud on, et parema elu peale saada. Ja muidugi oma keele ja kultuuri uhkusega edasi kandmine uuel maal on ka vaid valgete privileeg, kõik teised on ju lihtsalt visad assimileeruma.
:D See on veidi nagu turist, kes viriseb, et sihtkohas on liiga palju turiste või turist, kes taob endale käega vastu rindu, et miks TEMA küll peab end kinni katma või ei saa alkoholi tarbida, sest MIS MÕTTES siin on teistsugused kombed!?