Uskumatu

Ma tahtsin neljapäevasest matkast kirjutada (ja veidi teisipäevasest ka), aga täna juhtus täiesti äge asi. Ma nimelt kutsusin oma matkakaaslased külla, täpsemalt ühe ameeriklanna, kellega ma septembris kohtusin ja kelle mees (MITi füüsikaprofessor) CERNis pausiaastat teeb ning kelle noorem, 19-aastane poeg parasjagu vanematel külas on ja kellega ma nüüdseks juba kolm matka koos teinud olen. Nad olid siin ka 11 aasta eest, kui mees viimati pausiaastat tegi. Igatahes. Mees on kanadalane, aga tema ema oli sakslane ja isa indialane (isa läks Saksamaale õppima ja parema elu peale, aga seal poldud väga võõrasõbralikud ja nii läks ta koos naisega Kanadasse) ning eelmise matka ajal mainis ta naine, et mehe saksapoolne pere olid baltisakslased, kes tema mälu järgi Leedus ja Peterburis elasid. Noh, täna sain asjasse selgust, kui meespool teatas, et ahjaa, mu perel on Eestiga side, sest mu vaarvanemad on sealt pärit. Vanaema sündis juba Saksamaal, sest perekond leidis, et kisub kommunismiks kätte ja emigreerusid… Peterburi (sest monarhia ja traditsioonid), aga siis tuli aasta 1905 ja… Nojah, tagantjäreletarkus ikka see suurim tarkus.

Andsin irvitades poisile eesti-inglise väikesõnastiku (ta õpib matemaatikat, aga tal on tugev lingvistikahuvi) ja soovitasin juurtega turvust teha, aga kui nad lahkunud olid, ei andnud see kõik mulle rahu, seega ma uurisin, et kas mees mäletab täpsemalt seda perekonnanime (ta mainis, et neil oli tiitel von, aga mingid suurmõisnikud nad kindlasti ei olnud). Ta saatis vastuseks hulga infot, sest üks ta lähisugulastest oli veidi pereajalooga tegelenud ja seega on asja uuritud. Ma viskasin vaarisa nime Google’isse ja sain kohe geni.comi vaste, sain teada, et ta oli sündinud Fellinis ehk Viljandis ja tema abikaasa Dorpatis ehk Tartus (seda pere ka juba teadis) ning viskasin siis Google’isse perekonnanime ja “Viljandi”. Haa! Ma sain neile anda infokillu, mida nad varem ei teadnud. Neil oli kunagi Eestis mõis :D Või no täpsemalt Viljandimaal asuv Väikemõisa mõis, mis pole ametlikult küll päris mõis vaid pigem suurem häärberiga maavaldus, sest mehe vaarvaarisa ostis kokku neli talu ja liitis need kokku. Vaarvaarisa sooritas küll enesetapu ja mõis müüdi kohe pärast seda ära, aga väga põnev infokild. Ma olen nii põnevil, nagu oleks just enda pere kohta midagi erakordset avastanud! Ma vist pean Eestis olles sealt läbi sõitma ja sõpradele otsereportaaži tegema :D

Jaga oma mõtteid