Remondike, remondike, millal sina lõpped?

Vastus: ei iialgi!

Eile pärastlõunal helistas mulle torumeeste firma ja et ma vastu võtta ei saanud, sain kõnepostisõnumi ja ka e-kirja. Selgus, et need va põrandaplaadid, mida me siin juba ammusest ajast ootame ei tulegi. Või no tema väitis, et heal juhul juuli lõpuks, seega ehk ma läheks poodi ja valiks midagi, mida saaks kiiremini. Lugesin kirja läbi, vererõhk ei kerkinud nõksukesegi võrra, kirjutasin vastu, et lähen järgmisel hommikul kohe vaatama.

Hommikul kinnitasid poolakad, et nad lõpetavad tänasega oma osa ära, aga vaat see smaragdroheline, mille ma magamistoa seinale valisin, on mingi veidrik, sest meil peaks nagu olema 10 ruutmeetri jagu värvi (kaks kihti võrduks 14 ruuduga, aga eeldus on, et teine kiht vajab vähem värvi), aga põhimõtteliselt veidi üle poole esimesest kihist on tehtud ning värv on otsas. Palusin poest juurde tuua ja läksin ise plaate vaatama.

Rääkisime konsultantidega ja asi näis üpriski hapu. Minu valitud plaadid olid mõeldud põrandale n-ö mooduli või mosaiigina ehk kolmes erisuuruses plaadid, aga vat ühte neist Itaalia plaadifirma mingil põhjusel (st gaasihind on põhjuseks, ei midagi muud põnevat) ei tooda. Teisi kahte võiksin 7. juuliks saada, aga no tuu poleks enam tuu. Mis teil samalaadset on, mida kiiresti saaks? Klõbistas, otsis, otsis veel ja ütles, et kolme plaati saaks pakkuda. Üks neist oli liiga pruun, seega reaalselt oli mul põrandal kaks plaati. Võta A või B. No võtsin B (ja nõksake odavam isegi, kui need eelmised plaadid) ning mõttes ohkasin raisatud aja pärast. Kõik need poodides plaatide näppimised ja vaagimised. Oleks kohe kaks valikut antud! Sel ajal, kui üks konsultant tellimust vormistas, tundis teine mulle aktiivselt kaasa, et nii halvasti mu plaatidega läks, aga no mis me viriseme, sest uued plaadid pidid raudpoltkindlalt neljapäevaks kohal olema, seega ma tahaks loota, et reedel hakatakse plaatima.

Plaadipood on kohe jäätmejaama lähedal, kus ma tegelikult vahetult enne käisin, et veidi värvipurke jmt ära visata, aga jäätmejaama kõrval on Resourcerie ehk uuskasutuspood. Astusin sisse ja jäin kohe esimese mööblitüki juurde pikalt seisma ning vaagima. Hea suur laud, kaheksa tooli, tamm. Hind suisa naeruväärne. Siis helistas mulle diivanitüüp ja rääkis mu sisuliselt surnuks, aga leppisime (vist, ta väga ei anna rääkimiskiirusega armu) kokku, et reedel lähen ja maksan talle töö eest ära (sula või tšekk… saab üks suur sularahapakk olema), vaatan ühtlasi oma mööbli üle ning kui ta puhkuselt tagasi (ma ei saanud aru, millal see juhtub), toob mööbli ära, sest meil ju jätkuvalt pole seda va põrandat.

Pika tiiruga jõudsin lõpuks ka koju, kus poolakad teatasid, et poes oli vaid üks väike purk alles (värv tuli pooleliitristes ja 2,5-liitristes anumates, ma ostsin alguses kaks väikest purki) ning sellega sai napilt esimese kihi ära teha. Netileht teatas, et värvi saab uuesti alates 28. juunist. No eks ma siis võõpan selle teise kihi enne Eestisse tulekut ära…

Läksin kodust ära ja jätsin tüübid oma tööd lõpetama. Hiljem sain neilt sõnumi, et vannitoauks, mille nad paigaldasid, ei taha enam sulguda, mis on imelik, sest see käis pärast paigaldamist suurepäraselt, aga nad võtsid ta värvimise ajaks eest ära ja äkitselt uks enam ei käi. Ilmselt tuleb kusagilt veidi lihvida, aga neil polnud vastavaid tööriistu ja nad peavad homme kaugemale projektile sõitma. Eks me siis nuputa ise ja ma olen täitsa kindel, et see pole kuidagi nende süü, aga veidi häirib ikka.

Too laud ei andnud mulle asu, seega leppisime N.-iga kokku, et kohtume pärast tööd ja laste peale korjamist poes. N. vaatas lauda, ma istusin toolil ning siis ostsime nad ära. Pikendatav laud ja kaheksa tooli, kõik tammepuust, nõks alla 400 euro koos kohaletoimetamisega. Me maksime eelmisele omanikule oma mööbli eest ikka räigelt üle, aga no mis sest enam. Pealegi oli nii lihtsam. Ilusaid istepatju on vaja ja ilmselt lastele noid söögimatte, sest hetkel meeldib mõlemale (aga eriti poisile) lauda lusika-kahvliga taguda. Söögilaud ei ole trumm! Aga nad sellest hoolivad. Siit-sealt peab lauda veidi parandama, aga õiges värvitoonis puidupasta aitab siin hädast välja. Põhimõtteliselt on tegu “taastatud” lauaga, aga ilmselt tähendas see ennekõike puhastamist ja ehk mingit uut õlikihti.

Söögitoa ja köögi lambid tulevad kolmapäeval. Hakkab looma! Kui põranda puudumist mitte arvestada. Ja seda, et köök istub garaažis. Ja vetsupott pole seinas. Aga vann on omal kohal! Ja laed-seinad on kõik värvitud! Miinus see teine kiht rohelist. Ja lastetoa ühe seina tapeet. Ja köögiseina kaardiprojekt. Appi, sellega peab tegelema, ma lendan veidi enam kui kahe nädala pärast Eestisse! No pressure, eh?

2 comments

1. punanemammu

Oeh, ohkan selle peale…tean, mida tunned…mul on ka vaja hakata magamistoas remonti tegema…ja need põrandalauad (kleebitavad), mis sobivad põrandaküttega…firma otsustas enam mitte toota ja mul on ainult 2 pakki vaja…Tähendab, et magamistuppa tuleb teistsugune põrand kui mujal alumisel korrusel. Lisaks tahan vannituba renoveerida…ja need plaadid-plaadid…tellimisaeg oli 3 (4) kuud ja siis öeldi, et ei saagi (Itaalia!!!)…remondimees oli valmis juulis tulema…ja nüüd läheb projekt vastu taevast, sest mul ei ole aega käia mööda ehituspoode ja leida “avarii”plaate, mis meeldivad. Üritan järgmine aasta uuesti.
    Kas kirjutan ka uue auto ostmise saagast, st isegi kui on vahendid, et osta…siis puudub auto, mida osta. Mul on ka kolm marki ja mudelit välja vaadatud, mis sobivad. Nutma ajab…
    PS ! Söögilaud ja toolid – need pakuvad rohkelt silma ilu – õnnelik leid!!! Tean, millest räägin…me laua saime kevadel, ent toolid siiani puuduvad (ajame läbi vanadega seni kuni otsad annavad).

• Rohelohe

Praegu on remondiks, autoostuks ja majaehituseks kõige halvem aeg… Sõbrad ehitavad maja ja ehitajal õnnestus saada punaseid telliseid (isolatsioonina parem kui betoon) ehkki alguses öeldi, et ei saa, sest gaasihinna tõttu on tehased kinni. Konks on muidugi hinnas. Saavad, aga kullahinnaga.