Noppeid kahest päevast

Mul hakkab juba segi minema, mis päev meil on, mis ilmselt näitab, et mu aju ikka puhkab siin (ja närvid ka, mis on hea, sest kaamel oli juba põlvili). Loen vaikselt prantsusekeelset Agatha Christie’t ning naudin üksindust, sest N. on suurema osa ajast lastega vanemate juures ning mina olen samal ajal mujal. Et puhata ja et lastel oleks 100%-line bulgaaria keele kümblus. Sipsik, ma ütleks, on paari päevaga hakanud rohkem bulgaaria keelt kasutama.

Ilmselt oli see teisipäev, kui järgnevad fotod tehtud said. Etnograafiamuuseum oli vist üks esimesi muuseumeid, kus ma Plovdivis käisin. Maja koos oma aiaga on lihtsalt imeline. Selline imeline roheline ja vaikne oaas vanalinnas ning maja ise väljaspoolt lihtsalt hingematvalt ilus. Ekspositsiooni ma enam suurt ei mäleta, seega ehk oleks aeg uuesti vaatama minna. Ütlesingi N.-ile, et mul on juba ammu segi, milliseid maju ja muuseumeid ma siin külastanud olen, sest neid majamuuseumeid on siin vanalinnas palju. Tee või nimekiri ja hakka ristikesi tegema.

Etnograafia muuseumi kõrval on ilus vana kirik, kus me Sipsiku ära ristida lasime ning selle tagahoovis on hea ikooninäitus, mida ma viimasel korral väisasin, aga minu jalad viisid mind hoopiski Rahat Tepe söögikoha poole, mis kohe vana Põldini kindluse varemete kõrval asub. Et te ei arvaks, et Plovdiv vaid nukumajakestest koosneb:

Taamal paistvad lumised mäetipud on Stara Planina. Ohh, kuidas tahaks matkama!

Rahat Tepe söögikoht tegi umbes viie aasta eest läbi täieliku muutuse ning on nüüd õlle-snäki baari asemel korralik resto, mida ma kohe kindlasti soovitan (ka too varasem oli vahva, aga teistel põhjustel). Seal on mõnus väliala ja imeline söök. Mina võtsin eelroaks friteeritud suvikõrvitsad küüslauguses jogurtikastmes ning mõmisesin mõnust. Pidin end piirama, et ma kõike ära ei sööks, sest ports oli üüratu, aga mind ootas veel kanašašlõkk.

Rahat Tepe šašlõkk on erakordne. Ma pole vist isegi Tallinna grusiinide-aserite restodes nii head šašlõkki saanud. Šašlõki saabumise ajaks ilmusid välja ka ahjualused.

Võiks suisa öelda, et mind piirati sisse.

Kasse oli neli ja nad olid kõik sõbralikud ning vägagi hästi toidetud, sest kõik annavad neile süüa (ka mina jagasin oma kanavarrast). Sõin, jõin, lugesin oma Poirot’d ning lonkisin siis tagasi kodukesse, et kiigel istudes edasi lugeda ja mehist kõhutäit seedida. Kiigest avanev vaade (kahju, et roosid veel ei õitse):

Mu selja taha jäi kaunite aknaraamidega maja:

Lõpuks ajasin end püsti ja läksin kõndima.

Rohelusse mattunud maja, nõlva kohal kõõluv maja – nukumajakesed nukumajakese otsa.

No ja vaadake seda ust!

Ma otsisin üles ka ühe kunagise suure lemmiku. See vasakpoolne maja nägi umbes 10 aasta eest samasugune (kui mitte hullem) välja kui parempoolne. Ma käisin teda imetlemas ja lagunemise üle kurbust tundmas. Korda tehti!

Käisim jõe ääres. Kevadeti on seal ikka normaalses koguses vett, aga suve lõpuks on Maritsast järgi vaid õnnetu nire.

Eile lonkisin N.-i vanemate juurest väikese ringiga (osaliselt seetõttu, et eksisin veidi ära) tagasi kesklinna ning uudistasin elamurajoonide eripärasid. Tahad aeda, aga elad korteris? Pole probleemi! Juhin eraldi teie tähelepanu rõdule viivale redelile.

Veidi aiakunsti.

Veidi viinamarju.

Jätsime Itso-sani ööseks vanavanemate juurde (oli maganud nagu nott) ning läksime õhtust sööma. Sipsik tuli muidugi kaasa, teda ei anna nii kergelt maha raputada. Inimesed nautisid õhtut (oli natu soojem juba ehkki siin on ikkagi liiga külm praegu), jäätiseletid olid avatud ja nii me lõpuks lapsele jäätist ostma ka pidime. Õhtune Kapana:

Nii, nüüd tuleb koivad välja sirutada ja N.-i vanemate juurde kõndida (sinna on paar kilomeetrit), sest täna on N.-i õepoja 13. sünnipäev ning tuleb tordisöömine :)

2 comments

1. Immanuel

Oooo! Nii lahe lugemine. Tunnista nüüd üles, kindlasti mõni Bulgaariasse reise korraldav firma maksab sulle.:)))) Kusjuures Bulgaaria reisisihtkohana pole mulle varem pähegi tulnud.

• Rohelohe

Haa, kui see vaid nii oleks! Eesti reisifirmad korraldavad vist vaid odavaid rannapuhkuseid, aga kindel ma muidugi pole, sest ma pole kunagi ühtki Bulgaaria reisi otsinud 😆