Ahvid ei andnud internetti!

Maja ostmisega kaasnes ka vajadus teha meie nimele kõik lepingud, mis oli uus kogemus, sest me oleme senini suutnud Prantsusmaal elada nii, et meil on vaja olnud vaid kodukindlustust (kohustuslik). Kui raske see ikka olla võib? Haa…

Prügifirmaga oli lihtne. Neil on kodulehel formular, täitsin selle ära, sain e-kirja, et palun saatke kohe pärast ostutehingut ostuakt (ja vist ka dokumentide koopiad) ning aktiveerime te lepingu. Ainus tüütus nendega on see, et nad saadavad oma arveid paberil (nojah, prügi vaja ju toota…) ja ma ei ole suutnud veel välja mõelda, kuidas neile otsekorraldust teha. No ja see ka, et nad vastasid kirjadele alati viibega. Õigemini näis mulle, et nad vastavad e-kirjadele ainult kolmapäeviti, mis on juhtumisi meie küla prügipäev. Kokkusattumus?

Veefirmaga oli enam-vähem sama seis. Kui jätta kõrvale see, et nende kodulehel puudus igasugune info selle kohta, kuidas nendega lepingut sõlmida saaks ja kui ma infotelefonile helistasin, teatas mahedahäälne salvestis, et mingu ma kodulehele ja tehku oma leping seal. Läksin siis tagasi kodulehele ja saatsin mingi vormi kaudu neile päringu. Vajutasin saatmisnuppu ja leht kuvas kohe pärast teate teele saatmist mulle lehte, kus sai enda lepingut vormistama hakata. Pealehele minnes seda lehte leida polnud võimalik. Nemadki tahtsid ostukinnitust ja et me veemõõtja on kusagil kanalisatsiooniluugi all, pidid nemad kohale tulema ja mõõdu fikseerima. Siiski lihtne.

Elektrifirma kodulehel maadlesin ma pikalt, sest mul oli vaja kahte lepingut (meil on kaks arvestit, mõlemale korterile oma, peaks ühe eemaldada laskma) ja leht ei lasknud mul teist lepingut alustada, sest “selle e-posti aadressiga on juba klient olemas”. On jah, mina! Lõpuks kõik siiski laabus ehkki nad spämmisid mind pidevalt rõõmsate e-kirjadega. Kurioosumid tulid alles pärast lepingute sõlmimist. Esimene saabus kaks päeva pärast lepingu aktiveerumist, milleks ma mingil põhjusel arvestitele restardi tegema pidin ning see oli e-kiri, mis teatas, et nad kohendasid oma hinnakirja ja mu uus baashind on nüüd kõrgem. Hea ajastus. Teine hetk tabas mind nädalake hiljem, kui mulle teatati, et nad on nüüd arvutanud varasema tarbimise põhjal välja me hinnangulise igakuise kulu ning järgnevad kuus kuud maksame iga kuu sellise summa, siis tasaarveldatakse vastavalt tegelikule tarbimisele. See kõik on mõningates riikides vägagi tavaline praktika, sest inimesi ei saa ometigi ju sundida iga kuu oma näite teatama, aga… meil on digiarvestid. Keegi ei pea midagi tegema. Miks ma oma tarbimise järgi maksta ei võiks? Huvitaval kombel on nad selle arvestuse vaid ühe arvesti kohta teinud. Teise kohta pole kirja tulnud.

Väike vahepala.

Euroopa Liit tegi reformi ja kõikide liikmesriikide pangad muutsid oma kontonumbreid. Välja arvatud Prantsusmaal. Ei, siin saab IBANi küll, aga suurem osa ettevõtteid küsib sult hoopiski RIBi, mis on Prantsusmaa pangakonto formaat. IBAN on “välismaksete jaoks”. E-pangast saab ilusasti alla laadida PDFi, kus on kirjas RIB, IBAN ja pangakontori aadress, sest ka viimane on siin jätkuvalt oluline. Soovitasin eelmisele omanikule Wise’i, et suurtest tasudest pääseda, kui ta müügist saadud raha USAsse ümber kannab ja notar oli väga segaduses, sest ei suutnud esmapilgul aadressi tuvastada.

Seiklused jätkuvad.

Gaasifirma on olnud… keeruline. Saatsin neile enne majaostu päringu, mille vastus saadeti maja eelmisele omanikule, mitte mulle. Kummaline, aga hääkene küll. Põhimõtteliselt öeldi sellega, et ostke maja ära, siis räägime. Olgu siis. Ostsime maja ära, helistasin neile. “Kui soovite seda, vajutage üks, kui seda, vajutage kaks” ja nii umbes viis korda. Üritad aru saada, millisele numbrile sa vajutama peaks, et jumala eest keegi sinuga räägiks. Lõpuks istusin pikalt ootel ja siis minuga räägiti. Pikalt ja sõbralikult. Saadame oma partnerfirma vaatama, kas teile ikka saab paaki maa alla paigaldada. Ootame, kuniks paak tühjaks saab, tühjaks pumpamine on ohtlik. Ma saadan teile e-kirja ja te saatke need ja need dokumendid vastu. Kontrollisime täht-tähe haaval mu e-posti aadressi üle. Ja siis telefoninumbri. Möödunud on kolm nädalat. Ma pole neist midagi kuulnud. Kogun jõudu, et järjekordne telefonikõne üle elada. Kiiret muidugi pole. Paak on gaasi täis.

Internetifirma… ui blin! Helistasin neile ka enne majaostu. Rääkisime, panime paketi paika, kõik sujus. Siis aga jäi toppama. Kliendilehel istus mu lepingu staatus pikalt paigal. Täpsemalt oli seal kirjas, et käib “liini aktiveerimine”. Kirjutasin ja küsisin, et mida te aktiveerite, majas on juba te nett, vahetame modemi ära ja elu lill! Nad ei vastanud. Paar päeva tagasi avastasin, et nad olid mulle helistanud ja kõneposti sõnumi jätnud. Ma olin selleks ajaks neile juba ka helistanud ja teada saanud, et ma pean laskma 14-päevasel lepingust taandumise perioodil mööduda ning siis saab kohe tehniku kutsuda. Tegime nii. Esimene vaba aeg nädal aega hiljem. No olgu. Saabus eelmine neljapäev, saabus tehnik, kes, hakates sammuma garaaži poole, küsis igaks juhuks üle, et kas ma ikka olen teadlik, et umbes 24 tunniks meil ühendust pole? Vandusin, ohkasin ja leppisin. Vahetas modemi ära ja ütles, et homme siis nett. Ega ikka ei olnud küll. Helistasin ja mulle öeldi kahjatseval häälel, et no vahel lähebki kauem, aga olge kannatlik, hiljemalt esmaspäevaks ikka on. Laupäeval polnud. Pühapäeva pärastlõunal saabus e-kiri, et me modem on aktiveeritud. Hurraa! Ei. Netti ikka pole. Kirjutasin kurja kirja. Esmaspäeval hakkasin neid kõnedega pommitama. Istusin nii kaua ootel, et mu telefon tegi “piiks!” ja teatas, et mu kõnekaart on tühi. Läksin oma Eesti numbrile üle. Sain nad lõpuks kätte. Tükk aega klõbistati ja suunati mind siis admin osakonda, et äkki on mingi maksmata arve teema (mis arve?! ma pole ühtki saanudki veel!) ja siis too admin inimene teatas, et oodake, modem installiti, aga ruuterit pole veel ju installimas käidud? Mina olin hetke vait ja siis küsisin, et misasja?! Teil on vaja, et tehnik tuleks nüüd uuesti ja ruuteri paigaldaks. Mida!? Miks ta neid korraga ei paigaldanud? (meil olid vanad ruuterid paigas, eeldasin, et need sobivad) Olgu, millal saaks? Klõbistab pikalt, paneb mind ootele ja siis teatab umbes sellise häälega nagu inimesi maja maha põlemisest teavitatakse: “Esimene vaba aeg on 5. oktoobril…” Ma hakkasin naerma. Ja siis pakkusin, et ma lähen toon nende kontorist selle õnnetu ruuteri ära ja paigaldan selle ise. Ta arvas, et see on suurepärane idee ja et nad siis muidugi ei esita ka tehniku töö eest arvet (no loodame!).

Tõin ruuteri ja telekaboksi ära. Ühendasin ruuteri ära. Internetti ei ole. Hingasin sügavalt sisse ja välja. Siis meenus mulle, et modemi kõrval ripub üks katkilõigatud juhe. Tea kas see topski lõikas ühe kaabli läbi või? Modemist peaks minema kaks juhet. Üks esimesele ja teine teisele korrusele. Viisin ruuteri üles, ühendasin ära ja toimis. Vandusin veidi, aga levib piisavalt hästi. Pärast vaatasin modemit ja märkasin, et seal kõrval ripub veel üks võrgukaabel. Tundub, et vist sain ka meie korrusele neti tagasi, aga pole veel viitsinud ruuterit alla tuua.

Telekaboksi seadistasin ka ära ehkki see läks ka korraks lolliks. Logisin end Google’i kontoga sisse, siis tegi massin uuenduse, pidin uuesti logima ja mu telefon ei suvatsenud logimist kinnitada. Õnneks on N.-il ka Google’i konto. Meil on nüüd palju telekanaleid. Prantsusmaiseid, šveitsi omi, itaaliakeelseid ja saksakeelseid, terve pinu araabiakeelseid ning mõned inglisekeelsed. N. juba rõõmustas, et näe ZDFinfo on olemas, tere, Hitleri dokud! Mina rõõmustasin Arte ja Sat3 peale. Arte on muidugi prantsuse keeles. Mulle pole raadio-telekas keeleõppeliselt kunagi abiks olnud, aga ehk aitab vähemalt olemasolevat hoida. Eriti saksa keele osas. Mitte et mul oleks mahti telkut vaadata.

Postituse pealkiri on viitab, kui keegi mõtlema jäi, mingile vanale naljale, kus (vist) Juku räägib, et elekter tuleb loomaaiast, sest isa olevat kirunud, et pagana ahvid võtsid jälle elektri ära.

Matkareisi viimane jupp tuleb lähipäevil. Pidanuks juba nädalavahetusel ilmuma, aga no ahvid ei andnud internetti!

Jaga oma mõtteid

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s