Oravašnitsel

Vedasin end hommikul poolvastutahtmist voodist välja, äratasin lapse ning sõitsin Rolle’i (nii 40 minutit siit), et seal rongi peale minna. Rolle’i rongijaama pargi ja sõida parklas oli ilusasti kohti, aga mida seal polnud, oli töötav parkimisautomaat. Vandusin. Siis kõndisin parkla lähedal seisva noormehe juurde ja küsisin, kas tema teada on siin kusagil veel mõni automaat. Ta polnud kindel, seega otsustasin autos ringi vaadata ja aknale kirja panna: “Automaat ei tööta, ei saanud maksta”. Kuniks ma kotist võtmeid otsisin, tuli noormees mulle järele ja pakkus, et ma võiks automaadist pilti teha, et vajadusel hiljem tõestada, et masin tõesti ei töötanud. Tänasin teda ülevoolavalt hea idee eest (mul polnud autos pastakat ka. Käekotis ja seljakotis tavaliselt on, aga matkakotis mitte), tegin pilti, ostsin rongipileti ja saatsin kõrgemate jõudude poole palve mitte lasta mu autot vahepeal ära vedada.

Sõita tuli üks peatus ning rongijaamas voolas ühest teisest vagunist välja suurem osa ülejäänud matkaseltskonda. Paar inimest ootasid meid juba Allamanis, et rongijaamast bussiga lähedal asuvasse väikelinna või külasse sõita ning sealt Rolle’i tagasi matkata. Ilm oli soe ja niiske ning need ilusad vaated järvele ja viinamarjaistandustele tuli endale suuresti ette kujutada, sest jällegi oli suhteliselt udune. Peaks sinna sügisel uuesti minema, kui viinamarjalehed värvi vahetama hakkavad.

Muide, Šveitsis on võimalik osta ühistranspordi aastakaart, mis katab kõik rongid, bussid, paadid (Genfis on bussipaadid) ja suurema osa mägilifte. Hind on 3000 franki ja ehkki see võib näida suure summana, siis ma maksin oma 4-minutilise sõidu eest juba 3.70. Kui igapäevaselt näiteks Nyonist Genfi tööle käia (rongiga 15 minutit), tasub see vägagi ära (pluss vahel töökohad hüvitavad osa kulust, et inimesed rohkem ühistransporti kasutaks) ja inimesed käivad tunduvalt kaugemalt kui Nyonist Genfi tööle. Nyon-Genf üks ots on 4.50 ja teadupärast on vaja tagasi koju ka saada. Nädalas seega 45 franki ja kui 48 nädalat tööl käia (puhkus vähemalt neli nädalat), läheks juba üle 2000 frangi. Lisaks tuleks maksta linnatranspordi eest ja muude võimalike reiside eest ka. Mõistlik süsteem. See 3000 on muidugi teise klassi kaart, on ka esimese klassi kaart ja see on mõneti kallim.

Rolle’i jõudes oli mu auto ilusasti alles ja trahvikviitungit ka polnud. Hurraa! Pakkisin Sipsiku, kelle kohta üks matkaja nentis, et ta pole teda selle aasta jooksul kordagi virisemas kuulnud, visklemise ja virina saatel autosse. Vurasin koju ja sain Echenevex’s väikese rabanduse, kui orav otse mu auto alla jooksis. Kõõksatasin, siis nägin aga peeglist, et ta istub siiski elusat teepervel ja asfaldil ei ole oravakujulist šnitslit ning sõitsin käte kerge värisemise saatel koju. 

Jaga oma mõtteid

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s