Viinamarjade ja lehmakookide vahel

Reedel võtsin lapse selga ja läksin Genfi klubi naistega matkama. Mõnus kahetunnine retk Šveitsi viinamarjaistanduste vahel, mille vältel lobisesin just piirkonda kolinud lõuna-aafriklasega, kes mulle oma riigist ilusaid ja koledaid asju rääkis. Sipsik nägi eesleid ja oli lummatud. Igati meeldiv retk.

Laupäeva hommikuks oli meil plaan võtta ronimisasjad ja laps ning minna Fort l’Ecluse’i via ferratat tegema. Üks ronib, teine matkab lapsega, siis vahetus. Plaan läks lörri vahetult pärast hommikusööki, kui N. meie kolmestmelisest trepist alla tulles libastus ja oma väikese varba väga koledalt ära muljus (esialgu arvasime, et äkki läks varbaluu). N. oigas ja liipas veidi, aga arvas, et lähme ikka. Sõita oli valus, seega ma pakkusin, et ma lähen ronin ja ta tuiaku lapsega kindluses ringi, kuid N. oli veendunud, et ta läheb ikka Collongesi ja matkab sealt üles.

Mina lustisin seinal ning viimase jupi seisin liiklusummikus, sest ees oli üks aeglane inimene, kelle järel neli muud inimest ootasid. Neist kolm olid temaga koos ja ma tahaks nüüd passiivagressiivselt tagantjärgi lõriseda, et tegelikult tuleb võimaluse korral kiiremad mööda lasta ja neid võimalusi oli seal päris mitu. N. juba ootas mind seal (sest ummik) ning kõndisime siis tagasi Collongesi. N. rääkis, et ta oli Boheemi kohanud ja too oli maininud, et ta jõudis just eile basseini puhastamisega lõpule. Hea et suve lõpuks ei jõudnud…

Et N.-i varvas oli lilla ja veidi paistes, tegin iseka pakkumise, et ma lähen täna üksi matkama. Mõtlesin alguses lihtsalt meie juurest otse mäkke ja sealt Colomby de Gexi otsa matkata, aga N. pakkus, et ta viib mu Crozet’sse. Meil mõlgub juba ammu mõte teha matk Crozet’st Echenevex’sse, aga see nõuab lisavägesid, sest keegi peaks hiljem ühe autoga teisele järele minema ja et meil on üks lapseiste, ei saa me seda kahekesi teha.

Crozet télépherique ei töötanud (õigemini alustas kell 9.30, aga ma alustasin 8.40), aa sellest polnud midagi, sest ma olin tegelikult otsustanud trenni eesmärgil nii kui nii selle jupi ka jalgsi teha. Tund ja 20 minutit.

Jube igav matk muide, aga trennina väga hea. Mul tuli sel hetkel välja mõelda, kuidas saada mööda mäeharja looklevale matkarajale. Üks variant oleks minna mööda laia kruusateed ja suusarajatiste vahelt kurule ning teine oleks minna otse üle mägise karjamaa.

Ma valisin karjamaa. Ritsikat siristasid, lehmakoogid kuivasid, õiekesed õitsesid ja mina ähkisin. Mättad ja künkad ja päris võhmale võttis.

Heitsin pilgu tuldud suunas tagasi ja nägin looma. Tea kas lehm või? Loom tegi sammu ja ma sain aru, et ükski lehm nii sihvakas pole.

matk04

Lehmi nägin natuke hiljem.

matk05

Umbes kolmandik Colombyle viivast matkast seiklesingi seal karjamaal ning ausalt öeldes ega ma suurt kahetse. Jalgadele oli see veidi väsitav, aga mõnus oli mööda mägiaasa ringi sahistada. Puukidele katsusin ma mitte mõelda.

Colombyle viival rajal oli just enne mu sihtpunkti üks teine mägi. Ohkasin, sest ma juba teadasin, et seal tuleb teisel pool jälle laskuda, et siis Colombyle tõusta. Äärmiselt ebaaus.

matk06

Hiivasin ennast künkale ning nüüd paistis Colomby tiputähis juba päris hästi kätte ning mina hakkasin järjest enam kaaluma üht plaanimuudatust. Mis siis kui… aga jõudkem esmalt Colombyle.

matk07

Colombyle jõudsin täpselt keskpäevaks, mis oli igati sobilik aeg võileiva söömiseks ja väikeseks puhkuseks. Enne seda aga noppisin kotist oma telefoni ja helistasin N.-ile. Vaadake, mu algne plaan oli Colombylt, mis on suht meie küla kohal, otse koju laskuda, aga mul läks hammas väheke verele. Mis oleks, kui ma kõndimist jätkaks ning N. mu umbes kahe tunni pärast Col de la Faucille’ilt ära tooks? Sinna saab autoga ja meie juurest umbes 20-30 minutiga. N. arvas, et vabalt. Lubasin helistada, kui ma Petit Mont Rondi otsa jõuan, sest sealt on ehk 20-30 minti laskuda. Petit Mont Rond paistab alumiselt pildilt ära ka, see on see valge torn seal kauguses.

matk08

Esimene jupp oli puhas laskumine, mida saatsid vaated lahedatele kaljupaljanditele.

Seejärel tuli jälle ülesmäge vantsida ja ma tundsin, kuidas mu pikkade matkadega enam mitte nii harjunud jalakestele villid tekkima hakkasid. Aia. Lisaks oli see hommikune järsk tõus mu keret siiski piisavalt väsitanud, seega peatuma ja hingeldama pidi häirivalt sageli. Grand Mont Rondi otsa ma aga jõudsin. Ma olen seal ennegi käinud, aga talvel.

matk12

Sealt tuli laskuda ja siis muidugi uuesti tõusta, et jõuda Petit Mont Rondi otsa. Iga sammuga oli matkarajal üha rohkem inimesi. Col de la Faucille’ilt saab Petit Mont Rondi otsa gondliga (talviti on seal suusarajad, nagu ka Crozet’s), seega see on popp paik nii matkajatele kui ka piknikut pidada soovivatele.

matk13

Petit Mont Rondi poolt vaadates näeb too Grand Mont Rond kenake välja.

matk14

Lohisesin peaaegu et viimaste jõuvarude najal Petit Mont Rondile, helistasin N.-ile, jõin peaaegu et tühjaks oma teise veepudeli (kui hea, et ma kaks kaasa võtsin!) ja lippasin siis alla. 25 minutit hiljem ehk umbes kell kaks vinnasin end parklas ühele puidust kolakale istuma, jõin veepudeli tilgatumaks, lükkasin matkakepid kokku ja ootasin jalgu kõigutades oma taksot. See saabus umbes kümne minuti pärast.

Mõlemal jalal on paar villi, kere on väsinud, käsivarred on kõrbenud (kreem oli kaasas, aga kotis – läks meelest), järgmine matk on ilmselt reedel. Ja nüüd ma mõtlen, et kui ma teeks kaks pikka matka veel, oleks mul Jura Prantsusmaale jääv peamine hari otsast lõpuni ära kõnnitud. Vaja veel korra Crozet’sse minna ja sealt parimal juhul Collongesi, halvemal juhul Péroni kõndida (eriti nõrga vormi puhul Thoirysse) ning siis Col de la Faucille’ilt alustades la Dôle’i otsa (see on juba Šveitsis). Ahvatlev…

2 comments

1. elutants

Kuidas sa selle temperatuuriga end suudad liikuma motiveerida? Ma suren…või noh leban, täna triikisin 3 särki ja nüüd surm silme ees.