Tööeetika

Ma ei saa kohe mitte teisiti, kui et ma pean jälle kohaliku elu üle virisema. Vaadake, ma üritan jätkuvalt saada hinnapakkumist meie diivani parandamiseks. Siin piirkonnas on Google’i andmetel neli teenusepakkujat, kellest kahe kohta seal samas Google’is midagi head ei räägita, seega jääb järgi kaks. Üks neist on see, kellega kontakti saamise üritamisest ma juba varem rääkisin. Mul ei õnnestunudki teda telefonitsi tabada, sest kõik kõned suunati kas kohe või peale mõningast kutsumist kõneposti. Ega tagasi helistada ju ei või, eks. Olgu, ma saan aru, mul on välismaa number (ja mitte Šveitsi oma), mis võib ehmatada ehkki arvestades piirkonna omapära just nagu ei tohiks. Pealegi on Estonie ikkagi Euroopa, aga ma ehk naiivselt arvan siin, et kohalikud seda üldse aduvad. Arvavad kindlasti, et Etioopia või midagi.

Ma saatsin talle pärast paari edutut katset helistada uue e-kirja, kus nentisin, et ma ei saa teda kätte, aga olen neil kahel päeval hommikul kodus, olge hea ja tulge, kui teile sobib. Ta muidugi ei vastanud mulle, aga ma otsustasin siiski naiivne olla. Otseloomulikult ta ei ilmunud kohale ega suvatsenud sellest faktist mind ka teavitada.

Ma vihastasin, sest no kurat küll! Diivani katte vahetamine ja polstri siit-sealt parandamine ei ole odav töö. Kui ma talvel Eestis oma korteri tugitoolil katte vahetada lasksin, maksis töö (ilma materjalita) umbes 140 eurot ja mu tugitool on väga lihtne vineerist käetugedega tool ning kattel puuduvad keerukad õmblused. Suure diivani, millel iluõmblusi ja kaunistusi, parandamine läheks Prantsusmaal kindlasti üle 1000 euro maksma (pluss materjal). See tüüp on igal pühapäeval Thoiry turul oma teenuseid reklaamimas, aga kui ma üritan talle tööd pakkuda, ei suvatse ta minuga suhelda!

Läksin teise teenusepakkuja kodulehele. Jah, tal on isegi koduleht ja vägagi prantslaslikult on sellel lohisev nimi: http://www.cedric-auzance-tapissier-ebeniste.com Ta e-mail pole palju parem. Saatsin talle 10 päeva eest läbi selle kodulehe teate ja ta vastas mulle viie minuti jooksul ning tuli kohe diivanit vaatama. Haa. Haa-haa-haa. Ei. Ei, ei, ei. Ega me Eestis ole. Ta pole muidugi mulle senini vastanud, sest nii võib ju kogemata tööd saada ja kus siis hädal ots. Suvi ka juba ja kohe on august, kus linnud ka ei lenda ja üldse, jäetagu rahule.

Ma oma üüratus naiivsuses saatsin talle just e-kirja, et küsida, kas ta on mu varasema teate kätte saanud. Kui ta sellele ka ei vasta, siis mina annan alla. Olgu siis see kole diivan. Katan ta tekkidega kinni ja teen näo, et mind üldse ei sega. Ma vist ei viitsi seda ka kuhugi hoiuruumi viia, et endale uus osta. Lihtsam järgmine kord kolida, kui diivanit pole.

Advertisements

9 comments

  1. kristallkuul

    Praegu elavadki kõik nii hästi, et pole vaja lisatööd. See on isegi Eestis nii. Lahendust tegelikult polegi. Ainult siis ehk see, kui pöörduda kehvemate tegijate poole ja loota, et võetakse jutule. Täitsa õudne tegelikult.

    • Rohelohe

      No aga mida see tüüp käib siis end turul reklaamimas, kui tööd vaja pole? Ja kas poleks mitte viisakas vähemalt siis keelduda, mitte lihtsalt ignoda? Ja kui e-mail ikka üldse ei sobi suhtlusvahendiks, siis miks seda üldse välja anda? Selline suhtumine ajab mind hulluks! Mul on palderjani vaja. Või midagi kangemat…

      • kristallkuul

        Ei ole muidugi normaalne suhtumine. Ka eitavalt on võimalik viisakalt vastata. Ju siis ongi nii paljude tööde vahel võimalik valida, et võib ka käituda nagu täielik mats, aga sellegipoolest nälga ei jää.

        Kui ma eelmisel aastal ehituseksperti otsisin, siis oli nii, et kümnest päringust sain pakkumise vaid kahele. Ca kolm tükki vastasid eitavalt (mitmepäevase viivitusega) ja ülejäänutest ei kuulnud üldse midagi.

      • kristallkuul

        Aa ja ühelt firmalt tahtsin vannitoa remondiks ka pakkumist. Käidi kohal isegi, vaadati, noogutati, lubati pakkumine saata. Seda ei tulnud muidugi kunagi.

      • Rohelohe

        Uskumatu… Ma küsisin tugitooli parandamiseks pakkumisi kolmelt ja sain kahelt (kolmas oli vist vahepeal uksed kinni pannud) ning korteriremondiks sain soovituse sõbrannalt, seega võtsingi vaid ühe pakkumise :D

        Virisemisest on aga kasu. See teine teenusepakkuja kirjutas mulle ja vabandas, et ta vastanud pole. Ta olevat ära olnud, aga sooviks nüüd diivanit vaatama tulla. Pöidad pihku.

    • Rohelohe

      Ma põhimõtteliselt ei telli Alist midagi, sest see läheb mu vaadetega vastuollu ehkki see olevat üliodav koht. Homme tuleb meister diivanit vaatama, seega ma loodan siin optimistlikult parimat 😊

      • elutants

        Nujahh, ma teadsin et kolides diivanit kaasa ei võta ja tuli valida halbadest lahendustest see, mis rahakotti midagi alles jättis

Jaga oma mõtteid

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s