Šokolaadimägi

Nädalavahetusel oli me Genfis resideeruval sõbral külas tema ja N.-i ühine keskkoolikaaslane ning et tema meespoolel oli ees prantsuse keele C1 tasemeeksam, jätsime selle vaesekese Genfi eksamit tegema ning vurasime neljakesi Šveitsi avastama. Sõitsime esmalt Chamonix’sse ning sealt üle mäekuru Šveitsi, et siis tasapisi Zermatti poole vingerdada. Õigemini küll Täschi poole, sest Zermattisse autosid ei lasta. Oma masin tuleb parkida Täschi ning istuda rongi peale, mis su umbes 15-20 minutiga kohale viib. Ainsad masinad, mis Zermattis bensiinijõul ringi liiguvad, on tuletõrje ja ilmselt ka lumesahad, kõik muud masinad on elektritoitel, mis teeb linna erakordselt vaikseks ja õhu eriti klaariks. Veidi ohtlikuks ka, sest inimkõrv on ju automüraga harjunud ja oh seda üllatust, kui su selja taga äkitselt üks elektriauto on.

Zermatt on koht, kust avaneb ilus vaade Matterhornile, aga me ei läinud sinna vaid vaatama, me läksime ikka matkama. Esmalt ühe funikulööriga, mis täies mahus kivisse uuristatud tunnelis sõitis, üles ja siis tavalise mägiliftiga veelgi kõrgemale.

Tunnel oli muideks jäiselt külm ja ehkki muidu oli õues soe ilm, tuli seal kampsun selga tõmmata.

Mägiliftist välja astudes otsisime endale mõnusa piknikukoha ja nautisime nii vaadet kui sööki, et pärast seda asuda matkale, mis suuresti allamäge liikus ning millel nimeks 5-Seenweg. Nagu nimest järeldada võib, viis rada viie erineva järve juurde.

Ilm oli mõnusal soe, aga mitte palav ning ehkki Matterhorni kuulus tipp (vaadake Toblerone’i pakendi peale, kui muidu ei meenu) oli enamasti veidi pilvedesse mattunud, olid vaated mägedele võimsad. Nägime ka Breithorni, mille Itaalia poolelt vallutasime ning me Genfi sõber jagas infokildu, et ta meespool oli talle just selle mäe tipus abieluettepaneku teinud. See andis mulle suurepärase võimaluse N.-i suunas dramaatiliselt karjatada: “Aga kus minu mägironimisabieluettepanek jäi?!” N. ohkas selle peale resigneerunult. Tõsi, me olime Breithornile ronimise ajaks juba abielus ka…

Selle järve vees peegeldub tavaliselt Matterhorni võimas siluett, aga ilmselgelt on selleks vaja peegelsiledat järvepinda, mida meil kahjuks polnud. Järv oli aga selge veega ja väga sügav ning kaks hullu (mitte meie seltskonna hullud) käisid seal isegi ujumas. Väga soe see vesi ei olnud. Ma pistsin käe sisse ja katsusin.

Matkajaid oli rajal mitmeid, aga kordagi ei tekkinud tunnet, et rada on ülerahvastatud. Küll aga pani mind jällegi mõtisklema Alpide tulevik ja inimeste mõju sellele. Kõik need suusaliftid ja muu infrastruktuur, mis tegelikult küllaltki kole välja näeb. Muidugi, ilma selle infrastruktuurita me seal sel korral matkanud poleks, sest matk Zermattist mäkke oleks päris mitu tundi võtnud.

zermatt10

See veider hall sein on täitsa looduslik. Peaks olema liustiku taganemisest jäänud klibu- ja savivall, aga ma pole geoloog, seega võin eksida.

zermatt11

Enne neljanda järve juurde jõudmist nägime vahvaid puid ning ma ei saanud teisiti, kui pidin oma kaaslastele rääkima sellest Eestis lahvatanud tšakrate ja puuõõnsuse skandaalist. Kogu seltskond irvitas iga kord, kui jälle mõni õõnsusega puu ette jäi. Kes tšakraid avama minna tahaks?

zermatt12

zermatt13

Ma olen vist varemgi maininud, et see lubjakivi poolt ebamaist tooni värvitud vesi on miski, mis mind ikka jälle mägedes hämmastab.

zermatt14

Viimase järve ja meie tunnel-funikulööri peatusesse rühkides peatas meid kõiki N., kes sõnas: “Seal on vist jänes!”. Me vaatasime näidatud suunas ning nentisime, et N. peaks matkates prillid ette panema. Jänes see ei ole. Ümiseja ehk koopaorav oli urust välja tulnud, et kena päeva nautida.

zermatt15

Meie heitsime aga viimase pilgu Matterhornile ja sõitsime funikulööriga alla tagasi.

Zermattis kõndides oli mulle silma jäänud, et üks pagariäri müüb Matterhornikujulisi komme, seega me muidugi pidime minema  ja mõned ulmekallid kommid ostma. Kas need ka Matterhorni meenutavad, jäägu teie otsustada (võrdluseks on kõrval väike Toblerone):

Ma nüüd pistan ühe neist põske ja kirjutan meie järgmisest päevast juba mõni teine kord. Näiteks õhtul :)