Solvang ja saarmad

Reisikiri jätkub.

Tänupühahommikul pakkisime end Arheoloogi autosse (Volkswagen, kutsuvad teda hellitavalt Uschiks) ning võtsime suuna väikesele Taani linnakesele, mis kannab eestlase jaoks suisa suurepärast nime. Solvang. Linnakese nimi on Solvang. Asutati see kunagi taanlastest immigrantide poolt ning tänaseks on sellest saanud väike Taani teemaline turismipunker, kus taanlasi ilmselt juba ammu näha pole olnud ning iga pood kannab kas Hamleti või Rasmusseni nime.

Ühtlasi nägin ma maailma kõige ägedamat kohvimasinat. Kui mul selline masin oleks, siis ma vist hakkaks kohe kohvi jooma.

trip01

Solvangust sõitsime me Pismo randa, aga enne kui me varbad jääkülma vette pistsime, tegime peatuse liblikate pargis. Need liblikad rändavad mööda rannikut üles ja alla ning kogunevad suurte kobaratena teatud kohtadesse. Kui palja silmaga vaadates meenutavad nad eemalt vaadates kuivanud lehtede kogumikke, siis läbi binokli on vaatepilt täiesti teine. Järgnev pilt on Arheoloogi kaamerast, sest tal on vägeva toruga kaamera.

trip07

Mina suutsin pargi lähedal liblikate asemel sellise eluka pildile püüda.

trip05

Pismo rannas luusisime esmalt veidi muulil ning siis seadsime end piknikuks rannale sisse. Mina solberdasin küllaltki jäises ookeanis ning noppisin merekarpide tükke (ma olen lootusetu tränakorjaja) ning N.-gi tuli minuga kaasa, kuid tema entusiasm lahtus peale seda kui ta oli ignoreerinud minu hüüatust: “Jookse kalda poole!” ning suuremat sorti laine ta üles kääritud püksid kuni hargivaheni märjaks kastis. Minu kleit sai muideks ka märjaks, aga tunduvalt vähem.

trip08

Kajakad on rannas muidugi ülimalt ülbed. Sel ajal kui me koos pildi jaoks poseerisime, hiivas üks me rannalinale jäetud kotist näiteks paki krõpse kaasa (saime tagasi, loll lind ei osanud pakki avada) ning kui me sööma asusime, piirati meid kajakate poolt sisse. Nagu Hitchcocki filmi oleks sattunud.

trip06

Pismost kruiisisime mööda rannikut aga edasi põhja poole ning meie järgmine peatus oli Morro kivi juures. Tegu on suure ümmarguse kivi- või mäemürakaga, mis oma asukohas kohutavalt kummaline välja näeb, aga kui ajalugu lugema hakata, saab kõik selgeks. Kunagi ammu oli selle koha peal vulkaan ning Morro on n-ö vulkaanikork ehk tardunud mass, mis kraatrisse jäänud. Vulkaan ise on juba ammu minema uhutud, aga too kivikork on alles.

trip11

Mul pole Morrost ühtegi pilti, sest tõele au andes paelusid mind hoopis enam lahesopis peesitavad merisaarmad. Järgnevad kaks fotot on jällegi Arheoloogi omad.

trip09

trip10

Need elukad on erakordselt armsad. Hulbivad  ja hullavad vees, vahel püüavad krabisid söögiks ning einestavad siis selili ujudes ja rinda lauana kasutades, õhtul magama jäädes rullivad end vetikatesse (et vool minema ei viiks) ja hoiavad teineteisel loibadest (et mitte lahku triivida). Ma oleks neid vist vahtima jäänudki.

Kui me ära sõitma hakkasime, märkasime meie kõrval parkinud autot. Selle kapotil oli kaks kajakat, kes pingsalt esiklaasist sisse vahtisid. Pildile jäi kahjuks vaid üks.

trip12

Mööda rannikut aga edasi ning päikeseloojangu ajaks jõudsime me paika, kus sai vaadelda elevanthülgeid (ma ei tea, kas neid eesti keeles tegelikult ka nii kutsutakse). Lärmakad suured rasvakotid, kes on vees ülimalt nõtked ja graatsilised, aga maal… Maal on nad jalutud rasvakotid.

Nagu suured paksud vanamehed, kes norskavad ja peeretavad. :)

Kes kakles, kes võdises-hüples mööda randa, kes kisas niisama, kes norskas, kes üritas hülgevirnale ronida ja pehmemat küljealust leida.

trip16

Päike vajus järjest kiiremini ookeani ning meie jätkasime oma teed pimeduses. Arheoloog viis meid Monterey’sse, kus mina väsinult hotelli magama jäin ning vaprad reisikaaslased veel välja kondama läksid. Hotelli nimi oli muideks Otter’s Inn ning logol imeliselt armas merisaarmas.

trip17

6 comments

1. Noniisiis

Kuidas te omavahel suhtlesite, saan aru et oli 3 bulgaarlast ja sina? Või räägid isegi bulgaaria keelt, üldse muidu ei imestaks..

• Rohelohe

Kui me olime kõik koos, suhtlesime inglise keeles, aga kui mina olin eemal, siis lobisesid nad muidugi bulgaaria keeles. Minu bulgaaria keel on väga algeline ja sobib vaid õlle tellimiseks ning turult tomati ostmiseks.