Las kallab…

Reisikiri jätkub.

Enne Itaalia poole vuramist tutvusime veel viimast korda ilmateatega, mis lubas päikest (ja mõnel päeval pilvi) kõikideks päevadeks välja arvatud esmaspäev. Uuendatud ilmaprognoosid meie kämpingu infopunktis kinnitasid olemasolevat infot. Esmaspäev ei saa olema matkapäev! Mitte et vihm nüüd matkamist nii väga segaks, aga kui pilved kõik tipud ära katavad, pole vaadet ning kui lubatakse ka mõõdukat äikeseohtu, võiks mägedest eemale hoida.

Meie suurepärane plaan oli sõita Lienzi, mis asub Cortinast umbes 60 kilomeetri kaugusel. Vaataks veidi linna, ostaks mõned Austria söögid, põgeneks vihma eest. Viimane meil muideks täiel määral ei õnnestunud, ka Lienzis sadas alguses.

lienz

Lienz märkimisväärselt huvitav linn ei ole, veidi ilusamaid maju, veidi rohkem koledamaid maju, jõgi ja linna ümbitsevad mäed, mida me eriti ei näinud. Matka- ja suusakeskusena hea koht, niisama turistitamiseks paduigav. Saatsin ära selle ülivajaliku postkaardi Põnnile, sõime lõunat ning tegime sisseoste. Söögi ja üllatuslikult ka riiete osas.

Austrias (ja ka Baierimaal) on n-ö rahvariideks Trachtenmode, mille tuntuimateks elementideks on meeste nahast ja traksidega nahkpüksid ehk Lederhose ning Drindl ehk naiste pihikkleidid (?), mis rinnad kurgu alla tõmbavad. Läksime niisama nalja pärast uudistama ning ühel hetkel jäi N. tüüpilisi ruudulisi päevasärke vaatama. Tal oleks tegelikult uusi särke vaja küll, nentis ta. Üritas esmalt minust ühe tumesinise ja M-suuruses särgiga mööda nihverdada, aga ma suutsin ta ära veenda, et esiteks oleks too heleroheline hoopis ilusam ning teiseks värbasin abijõuks müüja ning veensin N.-i ära, et ta on siiski S-suurus.

Tagasi kämpingusse jõudes klõpsasin pildi meie kämpingust mööda voolavast jõest. Tavaliselt on mägijõed imeilusad, ebamaist helesinist värvi ja kristallselge veega, aga tugev vihm oli selle iluduse mudajõeks digimuundanud.

mudaj6gi

Kogu ülejäänud pärastlõuna ja õhtu möödus suuresti telgis lugemise tähe all. No mis sa ikka teed kui vihma kallab. Õnneks päikeseloojangu eel vihm siiski peatus ning me kasutasime võimalust ja tegime väikese autotiiru. Tasus täitsa ära.

cortina

cortina2

Teisipäeval oli ilm hoopis parem ning suundusime matkale, mis tuntud nime all Round the Croda da Lago. Matka alguses nägime sellist tegelast tee peal kössitamas. Ei saanudki aru, kas oli teine hirmust, külmast või kohe saabuvast surmast loid, aga teelt ta ära ei jooksnud.

kaasmatkaja

Matk kulges esimeses osas metsas (väga kaldu olevas metsas), mis oli minu jaoks meeldiv vaheldus. Metsalõhna sisse hingata ning seeni otsida (üht võiseent nägin).

metsasild

Liikusime kõrgemale ja kõrgemale, rajale nime andnud järvele järjest lähemale.

kivipuu

Järve kõrval asus ka matkaonnike, mis söögi-joogi ja muude mugavuste kõrval pakkus ka sauna. N. rääkis mulle kunagi humoorika loo, kuidas tal oli Soomes itaallasest kaastudeng, kellele saunad väga meeldima olid hakanud. Läinud tema ühel hetkel Itaaliasse tagasi ning avastas seal, et Itaalias tähistab saun suuresti geiklubi. Ei, sauna saab ka, aga igasugust muud põnevust toimub ka. Tea kuidas tolle saunaga seal lood on.

saunake

Meie tee viis meid pildil nähtava mäekuru poole ning maastik muutus kivisemaks.

kurule

See muidugi ei takistanud taimedel kasvamast. Mõned eriti ilusad õied näisid otse kiviklibust välja kasvavat.

vapperlill

Kurust üle saanud, laskusime rohelisse orgu, kus 10 000 aasta eest kondasid ringi mesoliitikumi jahimehed, kelle saagiks hirved ja ilvesed. Meie midagi sellist ei jahtinud, keetsime hoopiski vett ning sõime lõunat.

rohelineorg

Nagu varemgi öeldud, kui sa orgu laskud, tuleb sealt ka jälle välja tõusta.

orustv2lja

Orust välja jõudes kõndisime mõnda aega kivisel ja kõledal platool, et seejärel alustada pikka-pikka laskumist tagasi metsa suunas. Oli see vast üks ütlemata kivine ja omapärane tee, mis tiirutab ümber hiiglaslike kivimürakate, mis kunagi kaljude küljest murenenud.

laskumine

laskumine2

laskumine3

Tagasi metsa ning alla-alla-alla, tagasi auto juurde, tagasi kämpingusse, tagasi magama. Meil on plaan järgmisel päeval Marmolada ehk Dolomiitide kõrgeimasse tippu tõusta ning keha on vaja selleks katsumuseks välja puhata.

Jätkub…

2 comments

1. Kati

Iga kord ma vaatan neid pilte ja loen seda teksti ning mõtlen, et tahaks ka! Aga siis tuleb mulle meelde, et üldiselt ma eelistan mitte olla märg, magada telgis jne. nii et ma vist ei ole eriline matkasõber (kuigi ööbimiseta matkad…need täitsa läheks).
    Mina suure ja härda loomaarmastajana oleks vist selle kössitava loomakese üritan teelt ära liigutada, sest mõte sellest, et keegi ta alla ajab….teeb mind kurvaks, aga samas neid metsloomi tea, pärast ripub hammastega sõrme küljes :)

• rohelohe

Matkata saab täiesti ilma telgis ööbimiseta, näiteks Dolomiitide puhul saab minna hotelli (kipub küll vähemalt Cortinas ropult kallis olema), meie kämparis pakuti püsivalt paigale pandud ja väikese kõrvalmajakesega karavane, võib osta täitsa oma karavani :), ööbida saab ka matkaonnides ehkki tippajal on seal kindlasti vaja reserveeringut ning odav see lõbu ilmselt ka pole. Telkimine on lihtsalt kõige odavam ja mulle isegi meeldib ehkki lõpuks tahaks ikka voodisse ja padja-teki juurde.
      Ma üritasin seda loomakest veidi õrnalt matkakepi otsaga sudida, et äkki jookseb ära või midagi, aga ei miskit. Tagasiteel teda enam näha ei olnud, seega küllap ta lõpuks ikka koivad välja sirutas ja grüünesse kalberdas. Ma loodan. Ühtegi pannkoogikujulist märki ka näha ei olnud, seega loodame parimat.