Napoleoniga mäe otsas

Nagu aimatagi võite, käisime me nädalavahetusel matkamas. Tuleb tunnistada, et natuke naljakas on see olukord, kus me oleme Austrias varsti juba kaks kuud elanud, aga pole veel näiteks isegi Villachis käinud. Või Ljubljanas, sinna on ju kõigest 80 kilomeetrit! Aga no mis sa teed kui ilmad on ilusad, mäed toredad ning vaated hunnitud.

Laupäev. Et viimasel korral tuli Mittagskogelile (2145 m) alla vanduda, sest suhteliselt kohe matka alguses lõi mul välja miski tõbi, mis olemist just eriti roosiliseks ei teinud, siis võtsime mäe uuesti plaani. Ilm oli täiesti imeline ning matkaonni juurest avanes meie eesmärgile imeilus vaade:

mittagskogel

Ehkki see mägi tundub on meeletult suur ja kõrge, võtab mägionnist selle tippu matkamine vaid kaks tundi ning ei, see ei ole meistersportlaste aeg, see on ametlik keskmine aeg. Rada mäkke ei ole siit pildilt näha, aga esmalt tuleb mäest vasakult poolt ümbert ringi minna ning siis mööda veidi laugemat külge üles siksakitada.

udus-worthersee

Nagu arvatagi võis, oli hommikul Klagenfurtis ilm udune, nagu ta nüüd pea iga päev kipub olema ning mäenõlvalt oli hea seda udulaama jälgida. See tume saarekese moodi asi, millel just kui tuletorn peal, on tegelikult Wörthersee järve kõrval (meie jaoks järve teises otsas) asuv mägi ja sealne vaatetorn. Kusagil pildi paremas servas on Klagenfurt.

Tee mäkke oli mõnes kohas suhteliselt libe, sest mägedes on mitu korda lund sadanud ning osa sellest oli varjulistesse kohtadesse pidama jäänud. Ette rutates võin öelda, et alla tulek oli kohati suhteliselt keeruline ning meenutas aeg-ajalt taandarenenud suusatamist.

Poolel teel mäkke kohtusime Napoleoniga. Ei, kulla Peaarst, sa ei pea meid oma raviasutusse vastu võtma, sest Napoleon polnud teps mitte meie ettekujutluse vili vaid üks sõbralik ja armas labrador, kes koos oma pererahvaga mäkke matkas. Austrias näeb väga sageli peresid koos oma koertega matkamas ning on näha, et koerad naudivad seda meeletult – värske õhk, palju liikumist, põnevad lõhnad. Napoleon oli meist erakordselt huvitatud ning tuhises meie ja omanike vahet joosta. Ühel hetkel kui me juba laskumas olime, jooksis ta N.-i peaaegu et jalust maha, nii et meil tekkis harjumus raja äärde tõmmata ning seisma jääda kui Napoleoni jooksusamme kuulsime.

mittagskogeli-otsas

Mäe otsas oli meeldivalt soe, ehkki pikema istumise peale hakkasid sõrmed külmetama ning vaade loomulikult imetabane. Tore on oma võileiba järada ja sellist vaatepilti nautida. Vaade nauditud, läksime alla tagasi ning veendusime, et me oleme jälle ühe auto ilukilbi kaotanud. Sedapuhku me kilpi teeveerest üle ei leidnud, nii et nüüd on Sidrun vaid kahe kilbiga. Sobival kombel on mõlemad kilbid samal poolel. Väga sümmeetriline.

Pühapäev. Olemine oli mõnus ja mägedes ilm kena (Klagenfurtis udu), seega mis meil muud üle jäi kui matkama minna. Eesmärgiks Ferlacher Horn (1840 m), mida me oma vannitoa aknast ilusasti näeme (too kõige suurem mägi seal).

vaade-vannitoast

Ferlacher Horni otsa on ses mõttes päris raske minna, et rada on erakordselt järsk. Kõnnid küll enamasti metsas, aga mets on kuidagi väga kaldus :) Pidin ühel hetkel suisa puhkepausi võtma ja ühele männijuurikale maha istuma, et tee joomise ettekäändel veidi puhata.

teel-ferlacher-hornile

Sel korral kohtasime hulganisti inimesi ja ka hulganisti koeri, näis, et tegemist on väga populaarse matkakohaga. Kui me lõpuks tippu jõudsime, siis oli põhjus muidugi ka ilmselge, sest avanevad vaated olid suurepärased. Lisaks oli see tol päeval ekstreemsportlaste kogunemispaigaks. Nimelt hakkasid ühel hetkel mõned mehed seljakotte lahti pakkima ning võtsid sealt välja suured langevarjulaadsed asjad. Kiivrid pähe, tuulekindlad riided selga, varjule tuul alla ning minek! Ei mingit mootorit, lihtsalt õhuvood. Äge, aga täiesti hirmuäratav.

ekstremistid

See suurepärane kaljusein on aga palju kordi mainitud Koschuta mäeahelik. Lund juba veidike on, aga veel saab seal ilma lisavarustuseta ringi luusida. Ilmselt ei jõua ma veel nii pea Ljubljanasse…