Kastanid ja metskassid

Nii nagu meil juba kombeks on saanud, tegime reedel töönädalat lõpetava lühikese matka kohalikel radadel. Eelmisel korral ei õnnestunud meil ühte rajajuppi üles leida ning seega oli sel korral plaanis läheneda rajale teiselt poolt, et näha, kus kohast me viimane kord rajalt mööda kõndisime. Täpselt ei saanud seegi kord sotti, aga vähemalt kaamera töötas.

Koschuta

See täiesti imeline kaljusein on osa tollest Koschuta mäeahelikust, mille ilu ma mõnda aega tagasi ülistasin. Oleme juba ka kindlaks teinud, kuidas sinna otsa ronida (st matkata, ma ei roni) ning on olemas nii lihtsam kui ka keerulisem variant. Keerulisem kõlab põnevamalt, aga eeldab via ferrata rakise olemasolu. Pole muidugi probleemi, seda saab sealt onnist laenata, mis seal paremal küljel paistab. Rakis on vajalik selleks, et end igaks juhuks mõnes kohas julgestada. Via ferrata tähistab kaljusse paigaldatud redeleid ja kette, mis matkajaid-ronijaid abistavad. Mõned on lihtsamad rajad, mõned veidi keerulisemad.

Sügis on juba mägedes kohal ning lehed vaikselt kolletuvad, veel saab korjata viimaseid pohli ja mustikaid, imetleda alpikanne ning muid veidraid moodustisi. Kui keegi teab, mis see on, siis palun andke mullegi teada. Tähendab, ma tean, et see on seen, aga mis ta nimi võiks olla jne:

seen-lill

Vaatasime Karavangide matkakaarti ning avastasime, et täiesti võimalik oleks matkata läbi terve mäeaheliku (või siis mööda mäeahelikku). Võtaks umbes nädalakese ning mõte on kohutavalt ahvatlev, aga… Kui N. võtaks nädala töölt vabaks, siis oleks meil ilmselt kiusatus pigem Sloveeniasse Julia Alpidele või Itaaliasse Dolomiitidele minna. Njaa, valikud-valikud. Või siis pigem plaanid-plaanid, mägedes tuleb varsti talv ja see seab meie ideedele mõningad piirid.

Julia Alpidega tegin ka esimese tutvuse ära, kuid see jäi ennekõike jõllitamise tasemele, sest matkama me sel korral Sloveenias ei jõudnudki. Küll aga käisime Mojstranas, kust saavad alguse enamus retki Triglavile ning mis olevat koduks valdavale enamusele Sloveenia mägironijatele. Egas neil kõlba vähema kui Sloveenia kõrguselt esimese mäe varjus elada! Panime oma telgi naaberkülas Dovjes asuvale platsile püsti ja nentisime siira hämminguga, et 27. september oli sel aastal esimene kord telgis magada. Veider. Väga veider. Kuidas see aasta küll nii valesti selles osas läinud on?

Et ilm oli kenake, läksime Dovjet avastama ning selgus, et tegemist on igati armsa külaga, kus elab ka selline vahva metskass:

metskass

Ma loodan, et Franz seda ei loe, aga see kass oli erakordselt tore. Tema värv, mida pildilt hästi näha pole, oli väga huvitav ning karv oli pikk, paks ja pehme. Sel ajal kui me kassi sügasime, hakkas naabermaja territooriumilt kostma heledat seakisa ning ühel hetkel märkasime heki taga seisvat suurt emist (tema ei karjunud). N. läks tutvust sobitama ning pakkus kostiks tee äärest nopitud õuna. Läks kaubaks küll :) Kass muidugi solvus, et me mingi seaga tegeleme ja kõndis minema…

Vaade meie telgiplatsilt oli muidugi vägev. Vaatad paremale ja seal on Karavangid, vaatad vasakule ja seal on Julia Alpid ning Triglav nende seas. Et aga päike oli õhtul vale nurga all ning hommikul kattis mäed ära udu, on mu parim pilt suht kehvake.

JuliaAlpid

Päev number kaks sai osaliselt veedetud Bledis, mille kindluse külastamist ma isegi soovitaks. Ei midagi ülierilist, aga kenasti säilinud ja ilus. Ülerahvastatud ka. Kõik jaapanlased on ilmselt tulnud Sloveeniasse puhkama :) Enam kui kindlus meeldisid mulle aga linnakese majad. Sellised veidi räämas, aga lilledega kaetud majad on kohe kindlasti minu maitse.

BledMajake

Nosisime veel järve kaldal värskelt röstitud kastaneid (maitsevad kui tuhas küpsetatud kartulid kerge pähklinüansiga) ning liikusime tagasi kodu poole. Päeva lõpetuseks veel väike matk Austria poolel ning koju puhkama. Ja nüüd, kallid lugejad, hakkan ma oma saksa keele sõnu tuupima homseks. 6 nädalat intensiivkursust… Ma ikka vahel pingutan üle :)